Σύνδεσμοι








 

 
 
 
Ιστοχώρος ΕΣΠΑ Στόχοι και σκοποί του Έργου

 

Το έργο στοχεύει στην ανανέωση και βελτίωση των συνθηκών και των μεθόδων εκπαίδευσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εισάγοντας τη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών μάθησης για μεγάλο μέρος των μαθημάτων που ανήκουν στο πρόγραμμα σπουδών του Ιδρύματος. Παράλληλα, με συγκεκριμένες ενέργειες διάχυσης ανοικτές στο ευρύ κοινό, ενημερώνεται και ευαισθητοποιείται η ακαδημαϊκή κοινότητα και οποιοσδήποτε άλλος ενδιαφερόμενος αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς πόρους που διατίθενται ελεύθερα στα πλαίσια του έργου.

Τα κοινωνικά οφέλη από την υλοποίηση της πράξης αφορούν στην άρση των φραγμών από την πρόσβαση σε επιστημονική γνώση και στην προώθηση των ίσων ευκαιριών. Ταυτόχρονα η συνεχής ενημέρωση των γνώσεων και η δυνατότητα ανάπτυξης πολύπλευρων δεξιοτήτων ή γνώσεων μέσα από την ευκολότερη πρόσβαση σε διαφορετικά αντικείμενα ενισχύει από τη μια τα εφόδια των συμμετεχόντων ενώ από την άλλη επιφυλάσσει θετικές επιπτώσεις σε επίπεδο ανάπτυξης νέων ιδεών, νέων γνώσεων και νέων ικανοτήτων. Η ύπαρξη των ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων θα επιτρέπει στους ωφελούμενους να ενημερώνουν τις γνώσεις τους σε συγκεκριμένα θέματα, αλλά και να αποκτούν νέες γνώσεις σε νέα θεματικά αντικείμενα, γνώσεις που θα τους βοηθήσουν στο επαγγελματικό στίβο ή την προσωπική τους εξέλιξη.

Ακόμα και προ του έργου, το Πολυτεχνείο Κρήτης είχε διαθέσιμο σημαντικό μεν αριθμό ψηφιακών μαθημάτων και συγκεκριμένα περί τα 400. Το βασικό τους ωστόσο χαρακτηριστικό ήταν η εκπλήρωση μόνο βασικών λειτουργιών, δηλαδή διάθεση ελάχιστου εκπαιδευτικού υλικού, χωρίς κάποια οργάνωσή του ή παιδαγωγική προσέγγιση της οργάνωσης. Το ελλιπές περιεχόμενο και η μη δομημένη οργάνωση του, αποτρέπει τη χρήση των ψηφιακών μαθημάτων από το ευρύ κοινό. Πέραν αυτού, μεγάλος αριθμός τους (περίπου τα μισά) είχαν ισχυρούς περιορισμούς στην πρόσβαση από κοινό εκτός των εγγεγραμμένων φοιτητών σε αυτά. Το παρόν έργο θέτει τις βάσεις για την ποσοτική και ποιοτική αναβάθμιση της δικτυακής παρουσίας των μαθημάτων, του περιεχομένου τους καθώς και της πρόσβασης σε αυτά. Η πρόσβαση στο περιεχόμενο θα πραγματοποιείται πλέον με δομημένο τρόπο, σύμφωνα με τις προδιαγραφές τις πρόσκλησης, πράγμα που θα καλύπτει τις ανάγκες του πληθυσμού-στόχου που είναι το ευρύ κοινό καθώς και οι φοιτητές του ιδρύματος και θα διευκολύνει τη μελέτη του υλικού.

Τα κοινωνικά οφέλη από την υλοποίηση της πράξης αφορούν στην άρση των φραγμών από την πρόσβαση σε επιστημονική γνώση και στην προώθηση των ίσων ευκαιριών. Ταυτόχρονα η συνεχής ενημέρωση των γνώσεων και η δυνατότητα ανάπτυξης πολύπλευρων δεξιοτήτων ή γνώσεων μέσα από την ευκολότερη πρόσβαση σε διαφορετικά αντικείμενα ενισχύει από τη μια τα εφόδια των συμμετεχόντων ενώ από την άλλη επιφυλάσσει θετικές επιπτώσεις σε επίπεδο ανάπτυξης νέων ιδεών, νέων γνώσεων και νέων ικανοτήτων. Η ύπαρξη των ανοικτών ψηφιακών μαθημάτων θα επιτρέπει στους ωφελούμενους να ενημερώνουν τις γνώσεις τους σε συγκεκριμένα θέματα, αλλά και να αποκτούν νέες γνώσεις σε νέα θεματικά αντικείμενα, γνώσεις που θα τους βοηθήσουν στο επαγγελματικό στίβο ή την προσωπική τους εξέλιξη.

Τα οικονομικά οφέλη από την υλοποίηση της πράξης αφορούν στη διατήρηση και αύξηση των θέσεων απασχόλησης και ιδιαίτερα σε τομείς υψηλής τεχνογνωσίας γεγονός που σημαίνει βελτίωση και του επίπεδου εκπαίδευσης και κατάρτισης και της ποιοτικής σύνθεσης του δυναμικού που υποστηρίζει τις συγκεκριμένες διαδικασίες. Παράλληλα, στα οικονομικά οφέλη περιλαμβάνεται η εξοικονόμηση υλικών πόρων όσον αφορά στις παραδοσιακές μη-ηλεκτρονικές μεθόδους εκπαίδευσης και διαμοιρασμού της γνώσης καθώς επίσης και οι θετικές συνέπειες που επιφυλάσσονται σε επίπεδο τοπικής ανάπτυξης και επιχειρηματικότητας αφού οι νέες μορφές μάθησης, η συνεχής και πολυεπίπεδη διάχυση της γνώσης και η διεπιστημονική αλληλεπίδραση θα ευνοήσουν την ανάπτυξη νέων ιδεών και γνώσεων.

Γενικά | Το Έργο | Στόχοι | Δράσεις
Εξέλιξη | Προσκλήσεις Ενδιαφέροντος
Ενημερωτικό υλικό | Επικοινωνία

Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πολυτεχνείο Κρήτης

Copyright 2013-2015 Πολυτεχνείο Κρήτης

Ιστοχώρος Υπουργείου Παιδείας

Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Πρόγραμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου και από εθνικούς πόρους.

Ιστοχώρος Ευρωπαϊκής Ένωσης